pondelok 11. mája 2015

50 odtieňov sivej: kniha vs. film

Ahojte,
určite už každá/ý z Vás počul, alebo si niekde prečítal názov ,,50 odtieňov sivej". Keď si toto slovné spojenie zadáte do Googlu (po anglicky), zobrazí sa Vám viac ako 86 miliónov odkazov.
Ja si už nespomínam, kde som na 50 odtieňov narazila, ale raz v kníhkupectve som len tak medzi rečou povedala priateľovi, že vraj je táto kniha dobrá a že vraj je to erotická literatúra. Neskôr som na narodeniny dostala ťažký balíček. Ani vo sne by mi nenapadlo, že to bude kniha a už vôbec som netušila, že to bude celá trilógia 50 odtieňov: sivej, temnoty a slobody. Po rozbalení darčeka som bola veľmi dojatá, lebo viem, že môj priateľ nie je knižný fanúšik. Musím sa priznať, že som ich už prečítala 3-krát všetky. Každá kniha má cez 600 strán. Dnes by som sa chcela zamerať na prvú knihu 50 odtieňov sivej a porovnať ju s rovnomenným filmom.


Hlavnými postavami príbehu sú študentka Anastasia Steelová a bohatý podnikateľ Christian Grey. Christian chce neskúsenú študentku dostať do veľmi zaujímavého, pre ňu úplne neznámeho, zmluvného vzťahu. Postavy sa navzájom spoznávajú, odolávajú a následne sa jeden druhému úplne oddávajú. Kniha je veľmi pútavo písaná. Podrobne sa v nej opisujú všetky udalosti a pocity hlavnej predstaviteľky Anastasie. Je ťažké sa od knihy odtrhnúť, pretože každá kapitola končí tak, že máte chuť ďalej v čítaní pokračovať. Nech si hovorí kto chce čo chce, ja si myslím, že je to krásny, romantický príbeh o láske dvoch ľudí, okorenený troškou erotiky. Myslím si, že po prečítaní iba prvej knihy je ťažké súdiť celý príbeh. Určite každému odporúčam prečítať si všetky tri knihy a potom sa vyjadriť.


Anastasiu vo filme stvárňuje Dakota Johnson a Christiana Jamie Doran. S obsadeným hlavných postáv som spokojná, najmä s Dakotou a neviem si už teraz predstaviť iných hercov na ich mieste. Film je natočený pekne. Konečne viem ako vyzerá Audi R8 a helikoptéra Charlie Tango. A povedzme si na rovinu, ktorá z nás by sa v nich nechcela zviesť?
Vo filme sa vyskytujú scény, ktoré sú vraj upravené tak, aby boli pre televízneho diváka zaujímavejšie. Ja s tým nesúhlasím, pretože v knihe je to napísané lepšie. Taktiež sú vo filme niektoré dôležité postavy úplne v úzadí, napríklad Kate a Taylor. Chýbajú mi aj rôzne podstatné scény a rozhovory, no chápem, že 600 strán sa asi ťažko zmestí do dvoch hodín. Ja som si bola pozrieť film v kine s priateľom a poviem Vám, že pri niektorých scénach som sa tak červenala, že som ľutovala, že som si ho radšej nepozrela doma :-).
Počas celého filmu znejú krásne sprievodné pesničky. Určite si každá z nás, pri počutí Love me like you do od Ellie Goulding, predstaví scénu s helikoptérou. Vo videoklipe sa taktiež nachádzajú pekné scény z filmu.


Mne sa knihy páčia viac ako film, ale to je skoro stále. Tým nechcem povedať, že sa mi film nepáči. Určite odporúčam najprv si prečítať knihu a až tak si pozrieť film. Ja by som odporúčala tvorcom filmu určite natočiť seriál. Ten by som si veľmi rada pozrela.
Keď to mám zhodnotiť na záver, ja som trilógiou 50 odtieňov úplne unesená. Knihy mám chuť čítať stále dookola a film si tiež rada kedykoľvek pozriem.

Dúfam, že som Vám neprezradila veľa, ale ani málo.
Budem sa tešiť na Vaše názory a komentáre.
Vaša Petra 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára